סביבת עבודה מוקפדת ונקיה מאפשרת לנו עבודה בתנאים נוחים ובריאים המשפיעים על חיי היום יום שלנו, על בריאותנו ועל איכות הסביבה בה אנו חיים.
במהלך ביצוע עבודת הניקוי, אנו מסלקים את כל הגורמים המזהמים והמלכלכים הנמצאים בטווח הקרוב ובכך אנו מנקים את הסביבה הקרובה שלנו. אבל נשאלת השאלה האם הניקיון המבוצע בחומרים קונבנציונליים אכן תורם לסביבה ולבריאות שלנו ושל הסובבים אותנו?
רוב חומרי הניקוי הנפוצים בשוק עושים את העבודה ביעילות רבה, אך הם עשויים מחומרים כימיים מסוכנים העלולים לגרום לאלרגיות, לזיהומים ולמחלות. לרוב מדובר בחומרים רעילים ביותר המזהמים את הסביבה במהלך הייצור, במהלך השימוש, ובפינויים אל אתר פסולת , ופוגעים בחי ובצומח, במים, באדמה ובאוויר.

fruitמהם דטרגנטים?

דטרגנטים הינם חומרי ניקוי חזקים ויעילים המיוצרים מחומרים סינתטיים, אשר מקורם בעיקר בנפט ובחומרי גלם פטרוכימיים. בניגוד לחומרים אורגניים, חומרים אלו אינם מתפרקים ונוטים להצטבר ולהרעיל את סביבתם, ובכך גורמים בעקיפין לפגיעה בצומח, בבעלי חיים וגם בבני האדם עקב שתיית מים מזוהמים או אכילת ירקות ובשר שבהם מצויים שאריות החומרים.

על הנזק של חומרי ניקוי קונבנציונלים

למרות שכולנו ללא יוצאים מהכלל חשופים למוצרי ניקיון רבים, המודעות לתכולתם של אותם חומרים נמוכה למדי. מי שיעמיק ויקרא את האותיות הקטנות על תוית המוצר, יגלה שחומרי הניקוי הנפוצים מבוססים ברובם על חומרים סינתטטים המופקים מנפט, כלורידים, חומצות אגרסיביות, מתכות ותחמוצות זרחן.

יש לציין, שהנזק שגורמים כל אותם חומרים אינו תמיד נזק מיידי. אלו חומרים שנספגים בגוף דרך הנשימה ודרך העור, במגע ישיר או במגע עקיף עם שאריות החומר הנותרות על בגדים, רהיטים וכלי אוכל. חשיפה ממושכת ידועה כגורמת להזדקנות העור, לאלרגיות, לבעיות נשימה ולפעמים אף לסוגים מסוימים של סרטן. יותר מכל נמצאים בסיכון נשים הרות, קשישים, ילדים ואנשים הסובלים מבעיות נשימה.

mobil-imgחומרי ניקוי אקולוגיים – יש דבר כזה?

שימוש בחומרי ניקוי ידידותיים למשתמש ולסביבה פותרת ומונעת פגיעה בסביבה ושומרת על הבריאות שלנו ושל הסובבים אותנו .
כאמור – לא חייבים להשלים עם רוע הגזרה. כיום אפשר למצוא עולם שלם של חומרי ניקוי אקולוגיים שמנקים באותה היעילות בלי הסיכונים והנזקים הנלווים.
חומרי הניקוי האקולוגיים מבוססים על רכיבים טבעיים בלבד, ואינם מכילים כימיקלים סינתטים ורעלים. בשל הרכבם הם אינם מסכנים את הבריאות ומתפרקים במהירות לאחר השימוש – כך שהם אינם מהווים סכנה לא לאדם ולא לסביבה. עם זאת, יש לזכור כי אלו עדיין חומרי ניקוי שאינם מיועדים לאכילה/לבליעה.
תכונותיהם של חומרי הניקוי האקולוגיים לא רק מונעות זיהום, אלא גם מאפשרות חיסכון מים מוגבר. במרבית המקרים, לאחר ניקיון באמצעות חומרי ניקוי אקולוגיים, ניתן לנצל את שארית המים לשימושים נוספים.

מעוניינים ביעוץ והתאמה של חומרי ניקוי אקולוגיים לסביבה שלכם?
מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם…