glovesעושים סדר בחומרי ניקוי

ניקוי טוב ויעיל הוא חלק בלתי נפרד משגרה, ותמיד נדרש. לא משנה אם אנו עומדים בפני תחזוקה שוטפת של ניקוי רצפת אולם יצור במפעל מזון, או הסרת שאריות לכלוך ממשטחי נירוסטה במעבדה, או באם מדובר בקדחת נקיונות לאביב. כל אלו ועוד, מהווים חלק בלתי נפרד מתחזוקה על בסיס קבוע, ולעיתים אף יומיומית, במפעלי תעשייה שונים ובכל סביבת עבודה.
מה יחשב כניקוי טוב ומוצלח והאם כל האמצעים כשרים לכך? מדוע חשוב שהניקוי יהיה ידידותי לסביבה ולמשתמש, מה מכילים חומרי הניקוי המוכרים בשוק, ומה יתרונותיהם של חומרי הניקוי הירוקים בהשוואה לאלו הקיימים?
אז רגע לפני שמתחילים במשימת ניקיון כזו או אחרת, נעשה קצת סדר בהגדרות "מהו זיהום ומהו זיהום אורגני, מה זה סבון ואל-סבון, מהו קצף ומהו sls.

מהו זיהום?

זיהומים נמצאים במקומות רבים ונגרמים כתוצאה מסיבות מגוונות. המזהמים נחלקים ל- 2 סוגים: מזהמים אורגניים ומזהמים אנאורגניים.
מזהמים אורגניים: דלקים, שומן שרוף, שומנים, גריז, וקס, פיח, מזון, נוזלים מסוכרים, דבק, צבע.
מזהמים אנאורגניים: תוצרי בישול, אבנית, אבק, קורוזיה, בוץ, מלחים.

איך מסירים זיהום?
את השיטות והאמצעים להסרת הזיהום ניתן לחלק לקבוצות הבאות:קצף
אמצעים מכניים
– בעזרת קרצוף, גירוד, ספוג , סקוץ', מרית (שפכטל) ונייר ליטוש.
ממסים –
כגון אלכוהול, טינר, טרפנטין, M.E.K, אצטון, בנזין, ונפט.
חומצות ובסיסים – אקונומיקה, סודה קאוסטית, חומצת מלח, ומי חמצן.
אמצעים ביולוגיים – אנזימים, חיידקים, צמחים, פטריות ובעלי חיים.
אל סבונים – חומרים מקציפים, SLS, S.L.E.S, S.D.S.
סבון טבעי – תרכובות רכיבים הידרופיליים והידרופוביים.

מהו אל-סבון? ומה זה S.L.S?

אל סבון הנו דטרגנט המבוסס על S.L.S. Sodium laureth sulfate. ה S.L.S.- הוא חומר שיורי מתעשיית זיקוק נפט בעל התכונות הבאות:

* מקציף במים.
*  מפריד ומציף על פניו שומן ממשטחים נושאים.
* זול מאד.
* זמין מאד.
* מגרה את העור והעיניים.
* חשוד כמסרטן.
* על אף חסרונותיו הבריאותיים, בעקבות מחירו הזול, ה-S.L.S. משמש באופן נרחב כבסיס לכל חומרי הניקוי המיוצרים באופן תעשייתי כגון שמפו, סבון לגוף, סבון לתינוקות, חומר ניקוי תעשייתי.

soapמהו סבון?
סבון (חומר ניקוי) הינו תרכובת כימית בעלת חלק הידרופובי וחלק הידרופילי. סבון הוא מתווך דו צדדי: צד אחד הידרופובי- מתחבר לשומן. צד שני הידרופילי – מתחבר עם מים.
כאשר בועות הסבון באות במגע עם השומן נוצר התהליך הבא: מולקולות הסבון בצידם ההידרופובי מקיפות ומתחברות לשומן. החלק ההידרופילי מתחבר למים והתוצר נשטף ומותיר את המשטח נקי.

מעוניינים ביעוץ והתאמה של חומרי ניקוי לסביבה שלכם? מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם בהקדם.